maanantai 12. huhtikuuta 2010

Tapsku -asiaa

Siihen edellisessä postauksessa mainittuun väärän väriseen maaliin tuossa katselin soveltuvaa tapettia, ja tällaisia vaihtoehtoja putkahti esiin, tutusta ja turvallisesta Pihlgren & Ritolan mallistosta:


Alkuperäinen valinta siihen tilaan olisi ollut seuraava, mutta se tuntuu nyt jotenkin väärän väriseltä siniseltä



Huoh, kaikki on mun mielestä kivoja. Mielipiteitä otetaan ilolla vastaan. Ja tässä vielä pari kuvaa siitä väärästä väristä:



Mä olisin taipuvainen kallistumaan tuohon Kiurujen yöhön.

6 kommenttia:

  1. Tuo keskimmäinen näyttää sopivan napakalta sävyiltään! Tietty valo määrää sävyt..Oletko muuten käynyt koskaan siellä tapettitehtaassa? Tein kerran sinne autoretken suurin odotuksin ja ...huomasin ettei taida olla mikään matkailukohde. Vaikka voisi olla!!!!

    VastaaPoista
  2. Mä kävin siellä juuri vajaa kuukausi sitten, ja ovet oli kiinni, mutta kelloa soittamalla herra tuli paikalle, ja palveli kyllä ihan mallikkaasti. Ihania tapetteja niillä kyllä on!

    VastaaPoista
  3. Kaikki ovat upeita. Mutta suosikkejani taitavat olla ensimmäinen ja kolmas ylhäältä laskettuna.

    VastaaPoista
  4. Kaikki hienoja ja sopivat. Kiurujen yö on viime aikoina ollut uudestaan huippusuosittu, eikä suotta; ehtaa suomalaista designia ja aivan ajaton sekä tunnelmallinen samassa paketissa. Jotenkin unenomainen...
    Joskus saattaa käydä onni onnettomuudessa, ehkäpä tuosta eteisestä tulee nyt luonteikkaampi kuin siitä olisi muuten tullut? Ehkä se otti ohjat omiin käsiinsä...?

    VastaaPoista
  5. Tuo on kyllä Saila totta! Ja tilasin muten mallipalat noista ylläolevista tapeteista, niin kyllä se valinta on tuo Kiurujen yö, ne muut värit ei luonnossa vastanneet ihan noita netin kuvia. Ja mä oon vuosia haaveillut (jo ennen möksää) johonkin huoneeseen laittavani tuota Kiurua, joten nyt kai on oiva tilaisuus =)

    VastaaPoista
  6. Birger Kaipiaisen Kiurujen yö on upea klassikko. Minulla on ollut se vuonna 'kivi ja kirves', mutta ihan tummansinisenä. En edes teinnyt, että sitä on noin vaaleana.

    Olen pudonnut tapetteihin. Makkariin laitoimme päätyseinälle Linen 100-vuotisjuhlan kunniaksi tehdyn Salaisen puutarhan, mikä minulle ison ja kuuluisan puutarhan pitäjänä sopiikin. Se on hyvin tummanruskea, mutta siinä on upeaa köynnöstä ja PINKIT kukat. Sen myötä meni kaikki vuodevaatteet uusiksi;-)

    Vierasmakkariin laitoin Laura Ashleyn turkoosia kahdelle seinälle (yksi on ikkunaa ja yksi on panelia, jossa perheen valokuvakokoelmaa). Siinäkin on köynnös ja luonnon valkosia fantasiakukkia linnuilla.

    Ihe, jos eivät tee tapettia Taika-kuosista. Olen nytkin lähettämässä Israeliin lukijalleni, joka on taiteilija, Taika -servettejä eri väreissä. Hän tee niistä erikoista taidetta...

    VastaaPoista